Dag 03 – Mina föräldrar

Mina föräldrar heter Carina och Patrik. De bor inte ihop. De har inte gjort det på väldigt länge, men de har ändå alltid varit vänner. SKÖNT!

Jag ser precis ut som min mamma. Det har hänt att folk jag aldrg träffat förut frågat om jag är Carina Germans dotter. Men ja, vi är lika, jag har fattat poängen. Mamma är med ganska överkänslig, precis som mig. Hon är väldigt omtänksam och skrattar mycket, jag likaså. Med henne kan jag prata om de mesta. Mamma gillar: God mat och resor. Mamma ogillar: Narcissister och mjukisbyxor.

Pappa däremot är han jag frågar om det är något jag inte fattar, för han är otroligt allmänbildad. Mycket av min vinnarskalle och mitt idrottsintresse kommer från honom. Det är många bilresor som vi diskuterat politik, religion och patriarkism. Pappa gillar: Musik och ostbågar. Pappa ogillar: Folk som tror sig vara förmer och mjukisbyxor.

Nu kanske ni förstår varför jag hatar mjukisbyxor? Jag har fått det från båda sidor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0